• يکشنبه ٢٩ بهمن ١٤٠٢-١٥:٠٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٤٧٢
اقراریان مطرح کرد:12-216

تنبیه یا تشویق برای احداث مازاد پارکینگ؟

رئیس کمیته حقوقی شورا در جریان بررسی عوارض ساختمانی، ارزش افزوده ناشی از اجرای طرح های توسعه شهری و بهای خدمات حوزه شهرسازی ضمن انتقاد از عدم در نظر گرفتن پارکینگ از سوی احداث کنندگان مراکز درمانی و بیمارستان ها با دایره مراجعه بالا، بر کمبود پارکینگ در شهر تهران تأکید کرد و با طرح سئوالی اظهار داشت: با وجود کمبود پارکینگ در تهران آیا ما در این برهه فردی که پارکینگ مازاد احداث می کند مورد تشویق است یا اینکه تنبیه می شود؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر تهران؛ بررسی لایحه در خصوص«عوارض ساختمانی، ارزش افزوده ناشی از اجرای طرح های توسعه شهری و بهای خدمات حوزه شهرسازی و ارزش معاملاتی موضوع تبصره 11 ماده صد قانون شهرداری تهران برای اجراء در سال 1403» امروز در دویست و شانزدهمین جلسه شورای ششم مورد پایش اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت و مهدی اقراریان عضو شورا در تشریح مسئله ای تحت عنوان اینکه ما بعضاً می بینیم که یک ساختمان 5 طبقه تک واحدی می تواند به جز احداث 5 پارکینگ، دارای مازاد پارکینگ باشد. از این رو سئوال این است که پارکینگ های مضاعف بر چه مبنایی عوارض پرداخت می کنند؟
وی افزود: با وجود کمبود پارکینگ در تهران آیا ما در این برهه فردی که پارکینگ مازاد احداث می کند مورد تشویق است یا اینکه تنبیه می شود؟
رئیس کمیته حقوقی شورا در ادامه ضمن اعلام تذکری یادآور شد: ما در بازدیدهای میدانی با مراکز درمانی روبرو هستیم که به دلیل عدم وجود پارکینگ مورد نیاز، مشکلات منتعددی را برای منازل مسکونی اطراف این بیمارستانها ایجاد می کنند که نسبت به این موضوع هم باید چاره اندیشی شود.
وی در طرح سئوالی اظهار کرد: ما بر اساس یک فرمت کارشناسی پهنه بندی هایی را در شهر انجام داده ایم. به طوری که در سنوات مختلف تاریخی در یک کوچه دو زمین با متراژ مشابه یک بار 4 طبقه مجوز داده شده؛ در یک دوره 5 و یا 6 طبقه مجوز صادر شده که همین رفتارهای متناقض در شهر موجب کاهش سرمایه های اجتماعی خواهد شد.
اقراریان گفت: در حال حاضر ما نسبت به پهنه های مختلف شهر تصمیم به اخذ عوارض می گیریم؛ در صورتیکه مردم هیچ دخل و تصرفی در تعیین آنها نداشتند و این رفتار کاملاً مصداق دست کردن در جیب مردم است.
وی با تأکید بر اینکه در ازای مبلغی که از مردم می گیریم؛ باید ارزش افزوده برای آنها ایجاد کنیم، گفت: اشکالی کلی که به مصوبات شورا دارم این است که مصوبات در بسیاری از موارد با حقوق عامه در تضاد و تعارض است؛ کاش کمیته ای شکل بگیرد و نسبت به این مصوبات در مراجع قضایی شکایت کند.
وی افزود: تقاضای بنده این است که رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا نظر خود را در رابطه با اینگونه از تعیین عوارض اعلام کند.
اقراریان، در پایان در خصوص عوارض خاص پارکینگ نیز گفت: من با دریافت عوارض به صورت پنج ساله ،سه ساله و دوساله، مخالفم و  علت مخالفتم این است که این موضوع فشاری مضاعف بر مردم است؛ چرا که آنها خانه‌ای می خرند و بعد ممکن است بخواهند آن را بفروشند. اما همچنان پارکینگ آن منزل همچنان پایان کار نگرفته و این موضوع برای مردم، ایجاد دردسر می کند.
 
کد خبر: 12-216

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: